Fakta om Ubberud Skole

Gammel skoleRytterskole

Ubberud Skole er en folkeskole beliggende i den vestlige del af Odense.

Skolen er en to-sporet skole med omkring 300 elever fordelt fra børnehaveklasse til 9. klasse.

Skolen er afdelingsopdelt i et børne- og ungemiljø, hvor vi, for de yngstes vedkommende arbejder klasseopdelt. I de to ældste klasser (8. og 9. årgang) inddeles eleverne i årgange i stedet for i klasser. Det betyder, at der er minimum to lærere til stede i alle timerne og undervisningen kan holddeles fleksibelt. Lærerene arbejder, i begge afdelinger, i årgangsteams.

Vi har et veludbygget samarbejde med skolefritidsordningen, som vi løbende evaluerer og udbygger. Vi kan i den forbindelse nævne, at der deltager personale fra skolefritidsordningen i en del af skoletiden på årgangene både i børnemiljøet.

Ubberud er en lille landsby beliggende i et landområde med marker og skovarealer. Skoledistriktet spreder sig over et stort areal, hvilket betyder, at der for de kørselsberettigede elever kører skolebus til og fra skolen hver morgen og eftermiddag.

Ubberud har i snart 300 år haft en skole, idet man i 1722 byggede en såkaldt rytterskole. Denne bygning blev revet ned i 1930, hvorefter man byggede en ny skole. Her er siden blevet udbygget i 1956, 1969, 1981 og senest i 1996, så den nu fremstår som en hel skole, men hvor man kan ane byggeårenes meget forskellige arkitektur. I 2008 indviede vi nye lokaler i ungemiljøet nemlig 3 nybyggede klasselokaler, et nyt naturfagslokale, og et skolekøkken.

Skolen

Skole